Polityka Prywatności sklepu internetowego myagro.pl
Niniejszy dokument (dalej „Polityka Prywatności”) określa zasady polityki prywatności w sklepie internetowym myagro.pl (dalej „Sklep Internetowy”), a w szczególności zasady przetwarzania danych osobowych, informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w plikach cookies oraz innych podobnych technologiach internetowych.
Niniejsza Polityka Prywatności została przygotowana w oparciu o przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. L 119/1, 4/05/2016) – zwane dalej „Rozporządzeniem” lub „RODO” oraz ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000 z późn. zm.) – zwana dalej „Ustawą”, a także innych obowiązujących przepisów prawa.
Terminy pisane z dużej litery mają znaczenie nadane im w Regulaminie Sklepu Internetowego myagro.pl (dalej jako „Regulamin” – dostępny poprzez witrynę internetową https://myagro.pl).
I. DANE OSOBOWE
1.1. Kto zarządza Twoimi danymi?
Administratorem Państwa danych osobowych jest MyAgro Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lubieniu Kujawskim. (adres siedziby: Narty 34a, 87-840 Lubień Kujawski), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzanego Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001094854 , NIP 8883167285, REGON 528118448 (zwana dalej „Administratorem” lub wymiennie „Sprzedawcą”).
1.2. W jaki sposób można skontaktować się z Administratorem?
Każdy Klient może skontaktować się w sprawie swoich danych osobowych z Administratorem poprzez:
a) adres poczty elektronicznej: kontakt@myagro.pl lub
b) korespondencyjnie na adres: MyAgro sp. z o.o., Narty 34a, 87-840 Lubień Kujawski, lub
c) telefonicznie (+48) 72 55555 77 - koszt połączenia wg stawek dostawcy usługi, lub
d) formularz kontaktowy dostępny za pośrednictwem Serwisu.
Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8.00-16.00.
1.3. W jakim celu przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Celem przetwarzania danych osobowych jest realizacja przez Sprzedawcę wszelkich usług, umów i kontraktów handlowych (w tym Umowy Sprzedaży czy realizacji Usług Elektronicznych), obsługi zgłoszeń i udzielania odpowiedzi na zgłoszenia, obsługa reklamacji, marketing i promocja – realizowanych za pośrednictwem Serwisu, w tym Sklepu Internetowego.
W przypadku uzyskania przez Sprzedawcę wiadomości o korzystaniu przez Klienta z Usługi świadczonej drogą elektroniczną niezgodnie z Regulaminem lub z obowiązującymi przepisami (niedozwolone korzystanie), Sprzedawca może przetwarzać dane osobowe Klienta w zakresie niezbędnym do ustalenia odpowiedzialności Klienta.
1.4. Jakie są podstawy prawne przetwarzania danych osobowych?
Dane osobowe zbierane przez Administratora Sklepu Internetowego są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia, Ustawy oraz innych obowiązujących przepisów prawa.
Administrator przetwarza Twoje dane osobowe w następujących zakresach i na poniższej podstawie prawnej:
a) podjęcia działań przed zawarciem Umowy Sprzedaży na Twoje żądanie – takich jak np. założenie Konta tj. dane podane w formularzu rejestracyjnym udostępnionym w Serwisie (tzn. adres e-mail oraz ustanowione hasło), a jeżeli dokonujesz zakupów bez rejestracji, to dane podane podczas składania Zamówienia (zbieramy Twoje imię i nazwisko lub nazwę firmy/jednostki czy adres e-mail, NIP oraz dane podane w celu realizacji wysyłki takie jak adres do wysyłki i numer telefonu); w celu świadczenia Usług wymagających założenia Konta takich jak: prowadzenie historii Zamówień, informowanie o statusie realizacji Zamówienia, przetwarzamy Twoje dane podane w Koncie oraz przy zakupie Produktów – art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia;
b) świadczenia Usług Elektronicznych niewymagających założenia Konta i zakupu Produktów, tj. przeglądanie stron internetowych Sklepu Internetowego, wyszukiwarka Produktów, przetwarzamy dane osobowe dotyczące Twojej aktywności w Sklepie internetowym, tzn. dane dotyczące przeglądanych przez Ciebie Produktów, dane dotyczące sesji Twojego urządzenia, systemu operacyjnego, przeglądarki, lokalizacji oraz unikalnego ID, adres IP – art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia;
c) wykonania Umowy Sprzedaży (np. doręczenia zamówionych Produktów), przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie przy zakupie Produktów, takie jak imię i nazwisko lub nazwa firmy/jednostki, adres e-mail, dane adresowe, numer telefonu, dane dotyczące płatności – art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia;
d) statystyk korzystania z poszczególnych funkcjonalności dostępnych w Serwisie, w tym w Sklepie Internetowym, ułatwienia korzystania ze Sklepu Internetowego oraz zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego Sklepu Internetowego – przetwarzamy dane osobowe dotyczące Twojej aktywności w Sklepie Internetowym oraz ilości czasu spędzanego na każdej z podstron, lokalizacji, adresu IP, ID urządzenia, danych dotyczących Twojej przeglądarki internetowej oraz systemu operacyjnego – art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia;
e) rozpatrywania reklamacji, skarg i wniosków oraz odpowiedzi na pytania Klientów – przetwarzamy podane przez Ciebie dane osobowe w formularzu kontaktowym, reklamacjach, skargach i wnioskach, czy w celu udzielenia odpowiedzi na pytania zawarte w innej formie oraz niektóre dane osobowe podane przez Ciebie w Koncie, jak również dane dotyczące Zamówienia i innych świadczonych przez nas Usług będące przyczyną reklamacji, skargi czy wniosku oraz dane zawarte w dokumentach dołączonych do reklamacji, skarg i wniosków – art. 6 ust. 1 lit. b), c), f) Rozporządzenia;
f) marketingu Produktów i Usług, w tym realizacji newsletteru na podstawie Twojej zgody – art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia;
g) organizacji promocji. Szczegółowe informacje o promocjach, w tym zakres zbieranych danych (innych niż standardowe związane z Zamówieniem) podane są każdorazowo w warunkach uczestnictwa w promocji – art. 6 ust. 1 lit. a), b), c), f) Rozporządzenia;
h) badania rynku i opinii przez Sprzedawcę, tj. informacje o Zamówieniu, Twoje dane podane podczas zakupu Produktów. Dane zebrane w ramach badania rynku i badania opinii nie są przez nas wykorzystywane do celów reklamowych. Dokładne wskazówki podane są w informacji o danej ankiecie lub w miejscu, w którym wprowadzasz swoje dane – art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia;
i) odpowiedzi na zapytanie dotyczące Produktów oferowanych przez Administratora. Dane osobowe w zakresie danych kontaktowych niezbędnych do udzielenia odpowiedzi – art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia;
j) w celu identyfikacji osób, które są uprawnione do reprezentowania Klienta i zaciągania w jego imieniu zobowiązań (dotyczy Przedsiębiorców lub Klientów niebędących osobami fizycznymi) – na podstawie art. 6 ust.1 lit. b) i f) Rozporządzenia;
k) ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń oraz obrony przed roszczeniami możemy przetwarzać Twoje dane osobowe podane przy zakupie Produktów lub założeniu Konta czy w trakcie składania Zamówienia oraz inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia lub które wynikają z wymogu prawnego, nakazu sądowego lub innej procedury prawnej – art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia;
l) do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Sprzedawcy, wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowych – na podstawie art. 6 ust.1 lit. c) Rozporządzenia.
1.5. Jakie są źródła danych osobowych?
Dane osobowe zostają przekazane Administratorowi przez użytkownika Serwisu (Klienci) – dane osobowe zbierane od osoby, której dane dotyczą.
1.6. Jakie są kategorie danych osobowych?
Administrator przetwarza dane osobowe zwykłe (np. dane identyfikacyjne i kontaktowe) w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania, w tym w szczególności następujące kategorie danych osobowych:
a) dane kontaktowe;
b) dane dotyczące aktywności w Sklepie Internetowym;
c) dane dotyczące Zamówień w Sklepie Internetowym;
d) dane dotyczące reklamacji, skarg i wniosków;
e) dane dotyczące usług marketingowych.
Adresatem możliwości korzystania z Serwisu czy Produktów dostępnych w Sklepie Internetowym nie są dzieci oraz osoby poniżej 18 roku życia. Administrator danych osobowych nie przewiduje celowego gromadzenia danych dotyczących dzieci czy osób poniżej 18 roku życia.
1.7. Przez jaki czas dane będą przechowywane?
Dane osobowe Klientów będą przetwarzane przez okres realizacji Zamówień, obowiązywania Umowy Sprzedaży lub umowy dot. realizacji Usług Elektronicznych lub przez okres realizacji pozostałych usług przez Sprzedawcę oraz do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń z ww. umów, chyba, że niezbędny będzie dłuższy okres przetwarzania np.: z uwagi na obowiązki archiwizacyjne lub fiskalne, w tym wynikające z przepisów podatkowych i rachunkowych.
Dane osobowe Klientów będą przetwarzane do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych. Dane osobowe będą usunięte w następujących przypadkach:
a) kiedy osoba, której dane dotyczą zwróci się o ich usunięcie, wycofa udzieloną zgodę lub złoży sprzeciw wobec ich przetwarzania;
b) kiedy osoba, której dane dotyczą nie podejmuje działań przez ponad 6 lat (kontakt nieaktywny);
c) po uzyskaniu informacji, że przechowywane dane są nieaktualne lub niedokładne.
Niektóre dane (w zakresie: adres e-mail, imię i nazwisko lun nazwa firmy/jednostki) mogą być przechowywane przez okres kolejnych 3 lat dla celów dowodowych, rozpatrywania reklamacji, skarg oraz roszczeń związanych z usługami świadczonymi przez Sklep Internetowy – dane te nie będą wykorzystywane do celów marketingowych.
Dane dotyczące Klientów niezalogowanych (w tym użytkowników Serwisu niedokonujących zakupów) przechowujemy przez czas odpowiadający cyklowi życia zapisanych na urządzeniach plików Cookies lub do czasu ich usunięcia w urządzeniu Klienta przez Klienta.
1.8. Jakim podmiotom mogą być udostępniane dane osobowe?
Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą. Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców – Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania.
Państwa dane osobowe mogą być przekazane następującym kategoriom odbiorców:
a) organom państwowym, np. prokuratura, Policja, PUODO, Prezes UOKiK, jeżeli się o to do nas zwrócą i będą się legitymować podstawą takiego udostępnienia,
b) dostawcom usług, z których korzystamy przy prowadzeniu Sklepu Internetowego (np. w celu realizacji Zamówienia czy zrealizowania płatności lub inne podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi doradcze, z zakresu pomocy prawnej, pocztowe, dostawy lub utrzymania systemów informatycznych, dostawcy oprogramowania lub dostawcy usług płatniczych). W zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, podmioty te działają na zlecenie Administratora albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania. W szczególności dane osobowe Klientów Sklepu Internetowego mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
• przewoźnicy, spedytorzy, brokerzy kurierscy, podmioty obsługujące magazyn lub proces wysyłki – w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy Produktu przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi, spedytorowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora, a jeżeli wysyłka następuje z magazynu zewnętrznego – podmiotowi obsługującemu magazyn lub proces wysyłki – w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy Produktu Klientowi.
• podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta.
• podmioty kredytujące, leasingodawcy – w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności w systemie ratalnym lub płatności leasingowej Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu kredytodawcy lub leasingodawcy obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta.
• dostawcy systemu ankiet opiniujących – w przypadku Klienta, który zgodził się na wyrażenie opinii o zawartej Umowie Sprzedaży, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi dostarczającemu system ankiet opiniujących zawarte Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do wyrażenia przez Klienta opinii za pomocą systemu ankiet opiniujących.
• dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym Sklepu Internetowego i świadczonych za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Sklepu Internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką Prywatności.
• dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką Prywatności.
• dostawcy umieszczonych na stronie Sklepu Internetowego wtyczek społecznościowych, skryptów oraz innych podobnych narzędzi umożliwiających przeglądarce osoby odwiedzającej stronę Sklepu Internetowego pobieranie treści od dostawców wspomnianych wtyczek i przekazywanie w tym celu tym dostawcom danych osobowych osoby odwiedzającej, w tym również: Facebook Ireland Ltd. – Administrator korzysta na stronie Sklepu Internetowego z wtyczek społecznościowych serwisu Facebook i w związku z tym gromadzi i udostępnia dane osobowe osoby korzystającej ze strony Sklepu Internetowego do Facebook Ireland Ltd. w zakresie i zgodnie z zasadami prywatności dostępnymi pod poniższym linkiem: https://www.facebook.com/about/privacy/ (dane te obejmują informacje o działaniach na stronie Sklepu Internetowego – w tym informacje o urządzeniu, odwiedzanych witrynach, zakupach, wyświetlanych reklamach oraz sposobie korzystania z usług – niezależnie od tego, czy Klient ma konto na Facebooku i czy jest zalogowany do Facebooka).
Jeżeli będzie to wymagane przez przepisy lub niezbędne w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będziemy także przekazywać dane osobowe organom publicznym, w tym sądom oraz profesjonalnym pełnomocnikom (podmioty te staną się w takiej sytuacji odrębnymi administratorami danych).
1.9. Jakie prawa przysługują osobom, których dotyczą dane osobowe?
Przysługuje Państwu następujące prawa:
a) prawo do dostępu do danych osobowych i uzyskania ich kopii na podstawie art. 15 Rozporządzenia;
b) do sprostowania i uzupełnienia danych osobowych na podstawie art. 16 Rozporządzenia;
c) do usunięcia danych osobowych na podstawie art. 17 Rozporządzenia;
d) żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 18 Rozporządzenia, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 Rozporządzenia;
e) do przenoszenia danych osobowych na podstawie art. 20 Rozporządzenia, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody w myśl art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
f) do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 Rozporządzenia;
g) prawo do usunięcia danych, o ile zachodzą przesłanki wymienione w art. 20 Rozporządzenia.
Administrator bez zbędnej zwłoki – a w każdym razie w terminie miesiąca od otrzymania żądania – udziela Ci informacji o działaniach podjętych w związku ze zgłoszonym przez Ciebie żądaniem. W razie potrzeby termin miesięczny może być przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań.
W każdym wypadku Administrator poinformuje Cię o takim przedłużeniu w terminie miesiąca od otrzymania żądania z podaniem przyczyn opóźnienia.
1.10. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych przez Administratora.
1.11. Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych oraz o ewentualnych konsekwencjach niepodania danych.
Podanie przez Ciebie wymaganych danych osobowych jest dobrowolne i stanowi warunek świadczenia usług przez Administratora za pośrednictwem Serwisu, w tym Sklepu Internetowego.
W przypadku, gdy podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda, w każdym momencie przysługuje Państwu prawo jej cofnięcia, bez względu na legalność tego przetwarzania dokonanego przed cofnięciem zgody.
Niepodanie niektórych danych osobowych (danych identyfikacyjnych lub danych adresowych) może uniemożliwić nam świadczenie Tobie usług, dokonywanie przez Ciebie zakupów w Sklepie Internetowym, udzielenie odpowiedzi na korespondencję oraz obsługę spraw, z którymi się do nas zwracasz, lub wykonanie ciążącego na nas obowiązku prawnego, a w szczególności:
a) podanie podstawowych danych (dane identyfikacyjne Klienta, adres e-mail, numer telefonu, a w przypadku składania Zamówienia – również adres dostawy) jest konieczne dla dokonania zakupu w Sklepie Internetowym;
b) niepodanie wymaganych danych w celu otrzymywania informacji handlowych (Newsletter) uniemożliwi ich przesyłanie;
c) niepodanie danych wymaganych na etapie rejestracji Konta uniemożliwi rejestrację Konta użytkownika.
Każdorazowo dane niezbędne do realizacji Umowy Sprzedaży lub Usług, odpowiedzi na zgłoszenie lub wykonania przez nas obowiązku prawnego są oznaczone jako „obowiązkowe”, zaś ich niepodanie uniemożliwi realizację wyżej wymienionych czynności. Podanie danych nieoznaczonych jako „obowiązkowe” jest dobrowolne, a ich niepodanie nie wiąże się z żadnymi negatywnymi konsekwencjami.
Przyjmujemy, że każda osoba, która kontaktując się z nami w sprawach handlowych podając swoje dane osobowe, wyraża zgodę na ich przetwarzanie w zakresie realizacji usług oferowanych przez Sprzedawcę.
1.12. Informacja o przekazywaniu danych za granicę i zbieraniu danych wrażliwych.
Państwa dane osobowe nie są przekazywane za granicę, ani do państw trzecich, ani do organizacji międzynarodowych. Sprzedawca nie zbiera danych wrażliwych lub dotyczących osobistych preferencji i zainteresowań.
1.13. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji.
W oparciu o dane osobowe Klientów, Sprzedawca może podejmować zautomatyzowane decyzje, w tym decyzje będące wynikiem profilowania w rozumieniu Rozporządzenia.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji służy optymalnemu dostosowaniu oferty Sprzedawcy do potrzeb Klientów. Sprzedawca będzie podejmować decyzje o doborze: wyświetlanych reklam, prezentowanych (podpowiadanych) produktów w trakcie składania zamówienia, przesyłanych informacji o produktach i usługach oraz promocjach i zniżkach oferowanych przez Sprzedawcę (newsletter) – oparte wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych, w tym profilowaniu, obejmującym dane Klientów związane z zakupami w Sklepie Internetowym, informacje o aktywności, w tym informacje o nabytych produktach (w tym porzuconych koszykach), historię przeglądania, a także modele statystyczne. Dane Klientów mogą być przetwarzane w zautomatyzowany sposób oraz profilowane także w przypadku realizacji kampanii remarketingowych (Google lub Facebook).
Efektem tych decyzji może być otrzymywanie przez Klienta indywidualnie dobranych ofert i informacji
o produktach, usługach i zniżkach, spersonalizowanych z użyciem opisanych powyżej metod.
II. COOKIES
2.1. Informacje ogólne
Podczas przeglądania Serwisu, w tym stron internetowych Sklepu Internetowego są używane pliki „cookies" (zwane dalej „Cookies”), czyli niewielkie informacje tekstowe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika w związku korzystaniem z Serwisu, w tym ze Sklepu internetowego. Ich stosowanie ma na celu poprawne działanie stron internetowych Sklepu Internetowego. Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez Ciebie i dostosować Sklep Internetowy indywidualnie do Twoich potrzeb. Pliki Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu oraz przypisaną wartość.
Pliki Cookies mogą przechowywać dane osobowe. Dzięki zapisaniu tych plików na Twoim urządzeniu możliwe jest m. in. zapamiętanie danych logowania, dzięki czemu nie będziesz musiał każdorazowo wpisywać loginu i hasła czy zapamiętanie towarów dodanych przez Ciebie do koszyka. Dzięki plikom Cookies możliwe jest też zbieranie danych statystycznych, co umożliwia Sprzedawcy rozwijanie oferty zgodnie z preferencjami Klientów.
Administrator gromadzi informacje pozyskiwane automatycznie – logi systemów (tzw. rejestry zdarzeń), zawierające w szczególności publiczne adresy IP oraz identyfikatory MAC użytkowników odwiedzających Serwis i korzystających z usług świadczonych w ramach Serwisu. Logi systemów wykorzystywane są przez Administratora do celów statystycznych. Zbiorcze podsumowania w postaci statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących użytkowników odwiedzających Serwis.
2.2. Bezpieczeństwo
Stosowane pliki Cookies są bezpieczne dla urządzeń użytkowników końcowych. W szczególności nie jest możliwe przedostanie się do Twoich urządzeń poprzez te pliki wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego.
Pliki Cookies nie są w żaden sposób szkodliwe dla Twojego urządzenia i nie zmieniają jego ustawień ani ustawień zainstalowanego na nim oprogramowania. Odczytanie zawartości tych plików możliwe jest jedynie przez dostawcę usług internetowych, który je utworzył.
2.3. Blokowanie plików Cookies
Użytkownik może zablokować instalowanie plików Cookies na swoim urządzeniu lub śledzenie przez takie pliki aktywności w Internecie poprzez zmianę ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowania plików Cookies. Większość przeglądarek oferuje możliwość akceptowania lub odrzucania wszystkich plików Cookie, akceptowania tylko niektórych rodzajów albo informowania użytkownika za każdym razem, gdy strona internetowa próbuje je zapisać. Należy jednak pamiętać, że w takim przypadku można spodziewać się ograniczonej prezentacji usług online i ograniczonych wskazówek dla użytkownika.
Użytkownik może również z łatwością usuwać pliki Cookie, które zostały już zapisane na urządzeniu przez przeglądarkę. W takim przypadku informacje w nich zawarte zostaną usunięte z jego urządzenia końcowego. Zarządzanie i usuwanie plików Cookie różni się w zależności od używanej przeglądarki. Dokładne informacje na ten temat można uzyskać, korzystając z funkcji Pomoc w danej przeglądarce. Poniżej wskazano linki do ustawień Cookies najpopularniejszych przeglądarek:
Google Chrome – https://support.google.com/chrome/answer/95647
Firefox – https://support.mozilla.org/pl/kb/wylaczanie-ciasteczek-pochodzacych-z-innych-witryn
2.4. Pliki Cookies stosowane przez Administratora
Stosujemy 2 rodzaje plików Cookies:
a) Cookies sesyjne (tymczasowe) – są przechowywane na Twoim urządzeniu i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki (automatycznie usuwane po opuszczeniu witryny). Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci Twojego urządzenia. Mechanizm Cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Twojego urządzenia.
Używamy tych plików, aby rozpoznać, że odwiedziłeś już poszczególne strony naszego Serwisu lub że zalogowałeś się już na swoje Konto Klienta.
b) Cookies trwałe (stałe) – są przechowywane na Twoim urządzeniu i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje ich usunięcia z Twojego urządzenia. Mechanizm Cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Twojego urządzenia.
Jeśli ponownie odwiedzisz nasz Serwis, aby skorzystać z naszych usług, zostanie automatycznie rozpoznane, że już u nas byłeś i jakie wpisy i ustawienia wprowadziłeś, aby nie trzeba było ich ponownie wprowadzać.
2.5. Pliki Cookies podmiotów trzecich
Pliki Cookies podmiotów zewnętrznych (tzw. third party cookies) to informacje pochodzące np. z serwerów reklamowych, serwerów firm i dostawców usług (np. wewnętrznej wyszukiwarki) współpracujących z właścicielem serwisu internetowego. Ten rodzaj Cookie pozwala dostosowywać do preferencji i zwyczajów ich użytkowników. Pozwalają również ocenić skuteczność działań reklamowych (np. dzięki zliczaniu, ile osób kliknęło w daną reklamę i przeszło na stronę internetową reklamodawcy).
Cookies mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich preferencji. W tym celu mogą zostać zachowane informacje o sposobie poruszania się przez Ciebie w sieci lub czasie skorzystania ze strony internetowej.
Aby przeglądać i edytować informacje o Twoich preferencjach, gromadzonych przez sieć reklamową Google, możesz skorzystać z narzędzia zamieszczonego pod poniższym linkiem:
https://www.google.com/ads/preferences/
Ponadto w Sklepie Internetowym mogą być wykorzystywane pliki Cookies następujących podmiotów zewnętrznych (wraz z linkami do informacji o tych plikach):
a) Pliki związane z popularyzacją sklepu w serwisach społecznościowych (typu Facebook, Instagram, lub TikTok):
https://www.facebook.com/privacy/center/
https://pl-pl.facebook.com/help/instagram/155833707900388
https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/pl
b) Pliki związane z prezentowaniem opinii (Opineo.pl i inne podobne):
https://polityka-prywatnosci.onet.pl/index.html (Opineo.pl)
https://www.ceneo.pl/lp/prywatnosc
https://zaufane.pl/polityka-prywatnosci
III. ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
3.1. Informacje ogólne.
Administrator Sklepu Internetowego dokłada szczególnych starań w celu ochrony prywatności i informacji mu przekazanych, a dotyczących Klientów. Administrator z należytą starannością dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne, w tym o charakterze programistycznym i organizacyjnym, zapewniające ochronę przetwarzanych danych.
3.2. Środki stosowane przez Administratora.
Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych określone w art. 25-30, 32-34, 35-39 Rozporządzenia zapewniające zwiększoną ochronę i bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych Klientów, odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza technicznie i organizacyjnie dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobą nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem, m.in. stosowane są certyfikaty SSL (Secure Socket Layer). Zbiór zgromadzonych danych osobowych Klientów przechowywany jest na zabezpieczonym serwerze oraz dane chronią również wewnętrzne procedury Sprzedawcy z zakresu przetwarzania danych osobowych i polityki bezpieczeństwa informacji.
3.3. Zalecenia dla użytkowników Serwisu.
Każdy użytkownik Serwisu, w tym Klient powinien dla swojego bezpieczeństwa, pamiętać o:
1) ustanowieniu loginu i hasła do Konta Klienta uniemożliwiających w prosty sposób odgadnięcie ich przez osoby trzecie. W szczególności zalecamy stosowanie w haśle ciągu znaków i cyfr, dużych i małych liter oraz znaków specjalnych;
2) wylogowaniu się z Serwisu po zakończonej sesji (zakończonych zakupach, itp.). Samo wyłączenie okna przeglądarki nie jest równoznaczne z wylogowaniem się ze strony internetowej;
3) zachowaniu loginu i hasła do Konta w tajemnicy, w tym w szczególności o nieprzekazywaniu tych danych jakimkolwiek osobom trzecim;
4) korzystaniu z aktualnych programów antywirusowych, w tym regularnym skanowaniu dysków w poszukiwaniu wirusów i programów szpiegujących;
5) korzystaniu wyłącznie z aktualnych wersji przeglądarek internetowych oraz aktualizacji systemu operacyjnego komputera lub urządzenia mobilnego;
6) korzystaniu z Serwisu, w tym ze strony internetowej Sklepu Internetowego wyłącznie za pośrednictwem zaufanych urządzeń końcowych (takich jak w szczególności komputery i tablety), na których zainstalowano wyłącznie sprawdzone oprogramowanie, a także z zaufanych sieci teleinformatycznych. Korzystanie z cudzych urządzeń końcowych a także niezaufanych sieci teleinformatycznych rodzi ryzyko przechwycenia przez osoby trzecie loginu, hasła lub innych danych, które podajesz;
7) jeśli jednak korzystasz z Serwisu, w tym ze strony internetowej Sklepu Internetowego za pomocą obcego urządzenia (typu kafejki internetowe), pamiętaj o tym, aby nie zapamiętywać danych na komputerze i usunąć historię przeglądanych stron co jest szczególnie zalecane. Z zapamiętanych danych może skorzystać osoba która będzie korzystała z urządzenia po Tobie;
8) niezwłocznej zmianie hasła, gdy podejrzewasz, że mogło utracić poufność;
9) zgłaszaniu zauważonych problemów lub niestandardowych sytuacji mogących zagrażać bezpieczeństwu informacji przy korzystaniu z Serwisu, w tym ze strony internetowej Sklepu Internetowego na adres mailowy Administratora (podany do kontaktu).
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W związku z ciągłym rozwojem i postępem techniki zasady określone w niniejszej Polityce Prywatności mogą ulec zmianie. O zmianie tych zasad, użytkownik Serwisu zostanie poinformowany z odpowiednim wyprzedzeniem, poprzez zamieszczenie nowej treści niniejszego dokumentu w Serwisie. Do procedury wprowadzania zmian do Polityki Prywatności stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu regulujące tryb zmian.
Wersja Polityki Prywatności obowiązująca od 01.07.2024r.